Cum se schimba vitezele corect

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Cum se schimba vitezele corect

Mesaj  DJ SORIN la data de Joi Oct 20, 2011 11:44 am

Inainte de a folosi o bicicleta trebuie sa ne asiguram ca totul functioneaza bine. Schimbatoarele trebuie reglate foarte precis, si daca nu va pricepeti bine, mergeti la un mecanic. Daca incercati sa schimbati o viteza si maneta se misca greu, nu fortati. Manetele au piese mici si fragile, care pot ceda in caz de abuz. Foarte putini producatori ofera piese de schimb pentru schimbatoare, de cele mai multe ori trebuie cumparate altele noi. Daca sunt folosite corect pot sa tina multi ani.

Schimbarea vitezelor se face tot timpul din mers, in timp ce se pedaleaza. Nu trageti de manete cand bicicleta stationeaza. Doar la butucii cu viteze integrate se poate schimba viteza de pe loc. In general cu cat schimbatoarele sunt mai scumpe si mai performante, cu atat vor schimba mai bine, mai usor si in orice conditii. Daca aveti un sistem de top, probabil nu va intereseaza acest articol. Dar piesele ieftine pot sa faca probleme mari.

Schimbarea vitezelor pe foi difera putin de schimbarea pe pinioanelor. La pinioane schimbatorul se afla sub nivelul angrenajelor, acolo unde lantul este mai putin tensionat. Astfel schimbarea se poate face destul de usor si cand se pedaleaza in forta sau pe urcare. Nu recomand schimbarea vitezelor cand pedalati ridicati din sa. Atunci tensiunea creste mult in lant si e mai dificil de mutat pe alt pinion. Schimbarea foilor necesita mai multa atentie. Schimbatorul se afla deasupra foilor, unde lantul este tot timpul foarte tensionat. Cand se pedaleaza in forta schimbarea devine foarte dificila, uneori lantul neputand fi impins pa alta foaie, din cauza ca e foarte intins. Poantru a reusi trebuie sa pedalati mai usor in momentul schimbarii. E suficient sa slabiti tensiunea pentru o jumatate de rotatie a angrenajului.

Cele mai multe probleme apar in timpul schimbarii la deal. Multi incep sa urce dealul in forta si cand scade viteza, schimba pe un pinion mai mare. E indicat sa schimbati pe un pinion mai mare chiar cand incepe panta si sa pastrati cadenta. Cum simtiti ca panta creste si viteza scade mai schimbati cate un pinion. Daca panta creste prea brusc puteti schimba 2-3 pinioane dintr-o data. Ca sa fiti siguri ca nu apar problem efolositi urmatoarea smecherie: va ridicati din sa si pedalati puternic ca la sprint, dand un avant bicicletei pentru cativa metri. Apoi va asezati , pedalati putin mai usor si schimbati in siguranta. Daca incetiniti viteza la deal pentru a schimba, s-ar putea sa va opriti de tot.

Pe un teren deluros cu multe urcari si coborari, pinioanele trebuie schimbate in functie de teren pentru a pastra cadenta. Daca apare un deal, schimbati pe un pinion mai mare; cand se termina dealul reveniti pe pinionul anterior; daca urmeaza o vale comutati pe un pinion mai mic. Unele combinatii de foi si pinioane trebuie evitate. Nu se merge niciodata pe foaia mica – pinionul mic, sau foaia mare – pinionul mare.

Nu conteaza ce sistem de schimbatoare folositi si cat costa acesta, daca urmati aceste reguli simple nu veti avea probleme.

DJ SORIN
Nevel 3
Nevel 3

Mesaje : 304
Data de inscriere : 01/10/2011
Varsta : 50
Localizare : TULCEA

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum